הפורטל הישראלי לריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק לילדים – מתי כדאי לפנות?

הורים רבים תוהים מתי כדאי לפנות לריפוי בעיסוק עבור ילדיהם. במרפאתנו אנו מתמחים במתן טיפולי ריפוי בעיסוק לילדים בבית הלקוח, ולכן אנו רוצים לשתף מתי מומלץ לפנות לקבלת סיוע.

ריפוי בעיסוק מתאים לילדים המתקשים ברכישת כישורים ומיומנויות תואמות גיל, למשל בעקבות הפרעה התפתחותית, בעיות ויסות חושי, לקות או פגיעה פיזית, קשיים מוטוריים או בעיות קשב וריכוז.

אם אתם מבחינים שילדכם מתקשה בתחומים כגון תקשורת, משחק, למידה, אכילה, הלבשה, ניקיון או כל פעילות יומיומית אחרת, כדאי לשקול פנייה לריפוי בעיסוק.

ככל שהטיפול יתחיל בגיל צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יאפשר לילד לרכוש את המיומנויות הנחוצות ולהשתלב בהצלחה במסגרות חינוכיות וחברתיות.

ריפוי בעיסוק לילדים – שלב האבחון

הטיפול בריפוי בעיסוק מתחיל באבחון מקיף על ידי מרפאה בעיסוק. במרפאתנו אנו מגיעים לבית הלקוח על מנת לערוך את האבחון בסביבה המוכרת והנוחה לילד.

במהלך האבחון אנו אוספים מידע מהילד, מההורים ומגורמים נוספים בחייו, ומשתמשים במגוון כלים והערכות על מנת להבין לעומק את מצבו התפקודי של הילד ואת הקשיים עמם הוא מתמודד.

לאחר האבחון אנו בונים תכנית טיפול מותאמת אישית לילד, כולל יעדים ברורים שהוגדרו בשיתוף עם המשפחה.

ריפוי בעיסוק לילדים – התהליך טיפולי

הטיפול בריפוי בעיסוק כולל מפגשים אישיים עם המרפאה בעיסוק בבית הלקוח. במהלך המפגשים אנו עובדים ישירות עם הילד באמצעות מגוון טכניקות וגישות טיפוליות המותאמות לצרכיו.

אנו מתמקדים באימון ותרגול מיומנויות בתחומים כגון מוטוריקה, תפיסה חושית, קוגניציה, תקשורת וכישורים חברתיים ורגשיים. המטרה היא לשפר את יכולת התפקוד היומיומי של הילד ולקדם את עצמאותו.

בנוסף, אנו מדריכים את ההורים כיצד לסייע לילד ולעודד אותו ליישם את הנלמד בטיפול גם בבית ובמסגרות נוספות. שיתוף הפעולה עם המשפחה הוא מפתח חשוב להצלחת הטיפול.

אם אתם חושבים שילדכם יכול להפיק תועלת מריפוי בעיסוק, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת אבחון ללא עלות. נשמח לסייע לילד לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat